De særlige kompetencemål, eleverne
skal opfylde ved afslutning af HG1.
I projektet
har vi lagt vægt på: 1, 3, 5, 6, 10,
11 og 14
- prioritere og tage ansvar for planlægning, udførelse og afslutning af
arbejdsopgaver
- analysere en problemstilling og opstille alternative løsningsmodeller
- arbejde selvstændigt og ansvarligt og vurdere egen indsats og
resultater i forhold til opstillede mål
- arbejde med innovation og personlig og faglig udvikling (livslang
læring) i faglige og organisatoriske omstillingsprocesser,
- samarbejde med andre, bidrage til drøftelse og løsning af
problemstillinger og dermed tage medansvar for den faglige, personlige og
sociale del af en arbejdsproces
- arbejde metodisk med planlægning, administration og opfølgning af
salgs- og markedsføringsaktiviteter
- medvirke ved typiske opgaver i virksomhedens handels- og
logistikfunktioner ud fra en forståelse af handlens betydning nationalt og
internationalt
- løse salgs- og kundeserviceopgaver, hvor eleven anvender viden om
kundeadfærd, kulturelle normer og værdier samt betydningen af personlig
fremtræden
- arbejde struktureret med administrative og økonomiske opgaver ud fra
kvalitative og etiske normer
- anvende forretningsforståelse i løsningen af konkrete opgaver
- arbejde med metoder til udvikling af nye forretningsområder
(innovation) og etablering af virksomhed (iværksætteri)
- forholde sig til egen rolle og indflydelsesmuligheder på
arbejdsmarkedet og som medarbejder i en given virksomhed
- udvise jobparathed ved hjælp af kendskab til grundlæggende
arbejdsfunktioner og -forhold
- tilpasse kommunikation sprogligt, kulturelt og teknologisk til en
virksomheds forskellige kommunikationssituationer og -kanaler
- vurdere og vælge teknologiske værktøjer og anvende dem rationelt og
hensigtsmæssigt ved opgaveløsning